alla känslor kom på en och samma gång!

Kommer aldrig få bort bilden från mitt huvud när jag hör att någon skriker "sluta skämta!". Jag kommer ner från första trappan och vänder mig om, bilden av att se en kille ligga på golvet och bara skaka gör så att hela världen stannar upp. Jag varken hör, tänker eller känner någonting, bara stirrar ner på golvet.
Tiden börjar rulla igen och jag börjar gå ner för trappen, skräckslagen! Alla skriker av rädsla och chock, samtidigt som de försöker få liv i honom!
Folk springer och hämtar lärare och skolsystrar.
Killen slutar helt plötsligt skaka och för stunden slutar han också andas. Pulsen slår fortfarande och efter bara några sekunder börjar han andas igen fast riktigt tungt, skolsystrarna har kommit och ambulansen är påväg.
En liten lättnad känner man när han ser att han vaknar till och att han kommer bli omhändertagen av duktiga människor.
Men chocken kommer sitta i ett bra tag.
Men en liten lättnad är den att han har fått kommit hem. Tack och lov!

Denna dagen har varit en chock för alla!
Allt kan hända på bara några sekunder!

/ sara dahlfors

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (endast jag som ser!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback