Blev "känd" efter sin död.



Hittade en liten intressant artikel Aftonbladet för en liten stund sedan. Eller för mig är den lite intressan i alla fall eftersom att den handlar om foto. Det är nämligen någon som har hittat en påse med negativ i från 1950 till 1970-talet på en loppis i Chicago. Det var en (oftast) hemlös kvinna som hette Vivian Maier som hade tagit fotona. Och jah, jag ska inte säga mer, bättre om ni läser artikeln själva, eller varför inte kolla in på denna blogg och se ca 50 foton som hon har tagit!

Min åsikt om fotona är att de är väldigt vardagliga, och är unika på ett sätt jag inte riktigt vet hur jag ska beskriva.
Jag gillar dom i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (endast jag som ser!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback