Recept - torsk i ugn.


Idag gjorde jag för första gången fisk i ugn. Och jag kan säga att reslutatet blev hur bra som helst, och därför vill jag dela med mig av denna goda maträtt!

För 2 personer, matlagningstid: 40-60 min.
Du behöver:
400 g torskfilé
1.5 dl bulgur (3 dl vatten, ½ tsk salt)
2 dl creame fresch
1 msk senap (stark)
1 tsk dill
riven ost (helst någon med ganska så mycket smak)

Gör såhär:
1. Sättt ugnen på 200, på över- och undervärme.
2. Blanda cream freschen, dillen och senapen i en skål. (måtten är på ett ungefär, så smaka av och tillsätt tills du är nöjd med smaken!)
3. "Bre" på lite av såsen på fisken, och strö över den rivna osten, och in med den i ugnen i ca 40 min. OM fisken är frusen kan du öka tiden till 50-60 minuter.
4. När det är en kvart kvar, kan du börja tillaga bulguren. Hur du gör står på paketet!
5. Medans du väntar på att allt ska bli klart kan du börja duka fram och (om du vill) fixa iordning lite sallad till maten. Själv tycker jag morot var väldigt gott till detta!
6. Och när allt är klart är det bara att hugga in!
Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: Martin

Testade receptet idag, var kanon! Tack :)

2010-03-04 @ 17:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (endast jag som ser!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback