SJ säger jag bara.

Kl. 07.06, eller snarare kl. 07.08 åkte tåget mot Skövde i morse. Skulle ha varit framme kl. 08.09, och bussen till Trollhättan därifrån skulle gå 08.20. Med andra ord skulle jag ha haft 11 minuter på mig att gå från tåget till bussen. MEN vad händer, först är tåget ett par minuter försenat, sen ska det SÅKLART stanna och ha sig hela vägen, så tåget var i Skövde kl. 08.18. Jag hade alltså TVÅ minut på mig att komma till bussen! Och såklart hamnar man bakom de där människorna som har all tid i världen på sig, och hur man än försöker så kommer man inte förbi dom. Lite smått ilsken tränger man sig förbi dom, och får springa som en idiot för att hinna med bussen, vilket jag som tur nog gjorde!

Förutom min lilla springtur på Skövdes tågstation så gick resan bra.
PS. Det var inte BARA jag som fick springa som en idiot, vi var ett gäng på sex pers som sprang, och då skulle hälften med "min" buss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (endast jag som ser!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback