bok: Skadad av Cathy Glass

Nu börjar dagen dra mot sitt slut. Och det är klarblå himel ute!
Kanske ska ta en promenad nu ikväll istället, eftersom att morgon promenaden aldrig blev av. (Hon skulle iväg) Får helt enkelt se...

Idag iallafall så har jag spenderat nästan all tid till att läsa. Och nu är boken utläst.
Man fick en riktigt tankeställare om hur folk egentligen tänker! Förstår inte hur man kan göra så mot en liten flicka! Iallafall tycker jag att du bör läsa den, riktigt fin bok! :)




Cathy Glass har varit fostermamma till många barn under loppet av tjugo år när hon välkomnade Jodie till sitt hem. Inget tidigare barn hade varit så trassigt som Jodie, vars våldsamma och agressiva sätt skrämde iväg fem fosterfamiljer på fyra månader.

När Cathy tog emot Jodie visste hon inte vad som låg bakom Jodies chockerande beteende. Hon skär sig själv, slåss och gömmer sig bakom olika personligheter so hon gett olika namn. Allt eftersom Cathy kommer Jodie närmare lär sig den lilla flickan att lita på henne och tillslut anförtror Jodie sin förfärliga historia åt henne. En fruktsnsvärd berättelse inget barn ska behöva uppleva.

Kommentarer
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

SVAR:



tack snälla du för din söta kommentar :) Jag tror jag kommit på ett ställe där det kan finnas, så jag har lite hopp om det iaf. Men annar så är det dessvärre raderat verkar det som. Jag har sökt igenom datorn på alla sett som går så det är bara att inse att det är raderat av misstag tydligen :( Men men, jag tror ev att det finns på ett annat ställe som sagt :) så jag håller tummarna..



Dend är boken du tipsar om låter väldigt bra, men sorglig. Får se om jag läser den en dag också :)

2009-07-29 @ 10:38:23
URL: http://janinanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (endast jag som ser!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback