Lärarmiddagen 30/5

Klockan ett tog jag och Becca bilen till forssjö för att byta bil. Därefter hämtade vi upp Berivan o vi bar oss av till Willys för o handla mat till kvällen. Vid fyra var vi äntligen ute vid Boda kvarn där lärarmiddagen skulle hålla till. Petra o Josefine hade varit där sedan elva o när vi kom började vi skära upp all mat som vi skulle ha till grillspätten. Straxt efter fem började NV3-elever att strömma in o vid sex kom lärarna som fick varsin välkomstdrink. När alla hade kommit o grillarna var igång så väntades en tipspromenad (som jag o Becca skulle testa innan, vi visste inte hur många frågor det var, så vi sprang dubbelt så långt än vad vi hade behövt, haha!) När alla hade kommit tillbaka var maten klar o vi satte oss till bords där det bjöds på grillspett, potatissallad, bröd, vanlig sallad o dryck samt allsång, nomineringar o självklart snack o skratt!

Efter maten var det dags att ta reda på svaren till tipspromenaden, så nu skulle lärarna få leka lite! Mycket skratt blev det o efter lekarna var det dags för efterrätt samt ännu mer sång, nomineringar o självklart pris till de som vann tipspromenaden, o som grädden på moset så ställde även Nisse sig upp o sjöng inför alla!

Efter tio började lärarna dra sig hemåt o då fanns endast städningen kvar för oss elever. Tror jag var hemma runt halv ett o då somnade jag gott i min säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (endast jag som ser!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback